zonnepanelen sps 250 MHV

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Ik wou eens vragen wie er de firma solar power systems uit schoten kent en al ervaring heeft met zijn panelen SPS.

Reacties

Niemand ervaring met "solar power systems" uit Schoten ?

Aangezien we momenteel in een nu-of-nooit situatie komen voor Pv-panelen ga ik ook bij hen een offerte aanvragen..

 Misschien eens dezelfde vraag stellen op het zonstraal forum ?

Ik ga hier niet het ganse verhaal uit de doeken doen, maar als ik jullie was zou ik NIET met deze firma in zee gaan !!!

Ik heb zopas zonnepanelen laten plaatsen door Solar Power Systems.

De plaatsing op zich is ok maar al de rest trekt  op niks.

Ze doen vele beloftes maar eens het verkoopcontract getekend laten ze je stikken.

Ik ben zeer ontevreden.

Ik raad aan om niet met deze charlatans in zee te gaan.

Ik heb ook panelen van SPS. Prijs, installatie zijn tip top in orde.
De uitleg was zeer professioneel en ze plaatsen wat ik kocht.
De naservice mbt de subsidies is goed opgevolgd. Een echte aanrader!

Het on line monitoring systeem is een absolute must voor elke pv installatie.

Ivo, is volgens mij zelf een werknemer ;-)

Als je de ganse waslijst hier zo leest, is hij duidelijk de vreemde eend in de bijt...

Ik ben misschien een werknemer, maar dan zijn jullie waarschijnIijk concurenten!

@ Hendrik,

 

Beste, ik heb je per privé-bericht gevraagd om het probleem dat u met onze firma heeft te verduidelijken, toe te lichten wat er zich heeft voortgedaan om te zien in hoe verre wij u kunnen helpen.

Het is niet in de gewoonten van SPS om klanten in de kou te laten staan. Indien u daar niet op reaggeert kan ik ook geen gevolg geven aan uw oproep.

 

U heeft zowel mijn gsm nummer als mijn e-mail adres ontvangen.

 

Vrij aan u om met mij contact op te nemen.

 

In afwachting verblijf ik met beleefde groeten.

Alvast bedankt.

 

JM Schram (sales afdeling Solar Power Systems)

www.sps.be

@ eclips, idendito voor U

 

Beleefde groeten.

Gezien deze discussie lijkt het mij beter dat de moderator dit soort discussie in de kiem smoren. Je leest dat het heel gemakkelijk is een firma te maken of te breken.

Ik ben zeker geen concurrent.. maar jouw ballon heb ik dus wel kunnen doorprikken blijkbaar?

forum dient om eerlijkheidsgewijs feedback te geven over bepaalde service of niet? en toch niet om klopjacht op eerlijke feedback te organiseren?

Wanneer mag ik dat prive-bericht verwachten? Volgens mij heeft u iemand anders  voor hoor?

Geachte,

 

Had U reeds een bericht gestuurd, blijkbaar niet toegekomen, geen probleem om in alle openheid en eerlijkheid te discussiëren.

Trouwens begrijp ik ook niet wat u bedoeld met 'ballon doorprikken'....?

 

Ik ben bereikbaar via:

 

- jeanmarie@sps.be

- 0489 77 69 08

Beleefde groeten,

 

Jean-Marie

 

 

En toen werd het stil, ik hoor niets meer.... eigenaardige houding van iemand die door een firma openbaar de kans krijgt om geholpen te worden....  :-(

 ik ben geen werknemer of concurrent maar een klant van SPS.

 

De firma is betrouwbaar en heeft alles netjes zoals beloofd geïnstalleerd.

Hallo,

 

Ook ik heb zonnepanelen van SPS uit Schoten en ben zéér tevreden... Eind mei zijn ze geplaatst (2500 Wattpiek) en sinds vorige week heb ik mijn eerste certificaat behaald.

Correcte uitleg gekregen, correcte en mooie plaatsing en hopelijk ook een correcte prijs...

Verder alles administratief in orde!

Het voorschot was wel aan de ruime kant (reeds 80% betaald voor plaatsing), dit is misschien het enige minpunt...

N.B.: Ik ben ook geen werknemer van SPS, gewoon een tevreden klant!

Heb in juli zonnepanelen laten plaatsen door SPS, en de prijs/kwaliteit niets op aan te merken.

Behalve heeft men tijdens de installatie schade aan het huis toegebracht, wat erkend wordt door de uitvoerders.

Onderaannemer weigert schade te betalen en eveneens SPS wil niet betalen, ondanks alle bewijzen en foto's, en het relatief kleine bedrag t.o.v. de panelen ( < 1000€)

Na lang discussieren heeft men dus beslist geen "cent"t te betalen en blijft de klant in de kou staan met de geleden schade.

Spijtige zaak en slechte service ervaring.

Waarom zouden ze daar nu moeilijk over doen? Ze zijn hiervoor toch verzekerd? 

Ja dat klopt, dat dacht ik ook.

Maar de onderaannemer heeft dit doorgegeven aan zijn verzekering en omdat die persoon geen contract had met mij, maar met SPS betaalt de verzekering niet.

SPS is ook niet van plan dit te betalen, en schuift de verantwoordelijkheid af op de onderaannemer.-->ping pong spelletje dus waarvan ik de dupe ben.

Ik weet niet of je het zo hebt gedaan maar normaal moet je dat ook aangeven aan jouw verzekeringsmaatschappij. Deze vecht het dan uit met de verzekeringsmaatschappij van die onderaannemer. Dit gaat normaal het vlotst en zonder kopzorgen voor jouw.

Charel

Onlangs panelen geplaats door sps. In Ieper....dus zeker geen medewerker

Alles goed verlopen, vlotte installatie, goede nahandeling!

 

MAAR: de verkoper had me gezegd (mondeling die wettelijk ook bindend is maar je hebt geen poot om op te staan) dat het werk 1000 euro ging bedragen. 2 weken later krijg ik de factuur van de werkuren en dit was 600 meer! Dat ik vind ik niet serieus en redelijk malafide! Dit heb ik dan ook enkele malen gezegd tegen enkele medewerkers van sps.... zelden heb ik antwoord gekregen en als ik een antwoord kreeg dan kwam het er altijd op neer dat ik gewoon moest betalen.

 

Dus al bij al: Tevreden maar ook teleurgesteld.

 

Mijn raad: Als je ooit met dit bedrijf werkt, ze leveren goede prijs/kwaliteit MAAR zorg dat de werkuren wat ze beloven duidelijk op papier staan!

Heb je dan geen vaste offerte gekregen waarop de volledige prijs staat? Als uw offerte geleverd en geplaatst is moet alles er in zitten. Of zijn er bijkomstige werkuren gedaan door bepaalde onvoorziene omstandigheden?

 

Zomaar op het woord van een verkoper geloven dat de werkuren 1000 Euro gaan bedragen zonder dat op papier te hebben is de dag vandaag toch de poort open zetten om meer te laten aanrekenen? Als zij zeggen dat ze een dag meer werk hebben gehad dan voorzien of meer materiaal, en je hebt een offerte getekend waarop geen vaste prijs staat om het werk uit te voeren, dan kunnen ze alle kanten op.

Mja, had een offerte zonder werkuren erop.

Ik had dan gebeld met die verkoper die de offerte had opgesteld om te vragen hoeveel de werkuren gingen bedragen. Zijn antwoord: reken zeker niet meer dan 1000 euro!

Maar niks op papier natuurlijk hé! Wij hier in West-Vlaanderen, bachten de kuipe (de vredestad) geloven nog in de goedheid van de mens en geloven nog mensen op hun woord. Blijkbaar overschat ik de goedheid van de mens. Weer een illusie minder rijk.

 

Even hun werkuren berekenen hoe zij dit doen:

Ze waren met 3 man. Je betaal 40 euro per uur per man.

De uren beginnen te tellen vanaf Antwerpen.  2,5 uur rijden omdat er fille was = 2,5 x 3 x40 = 300 euro

Dan een uur pauze over de middag. Dat uur betaal ik ook! = 1 x 3 x 40 = 120 euro

Terug van Ieper naar Antwerpen. 2,5 uur rijden, weeral fille = 2,5 x 3 x 40 = 300 euro

 

Totaal = 720 euro betaald om niks te doen! Dit is eigenlijn schandalig. Ze moeten maar voor de fille vertrekken!

Dus ik ben in de werkuren gerript!

 

 

Charel, na een ellenlange discussie met de onderaannemzer en de aannemer het volgende resultaat: niks dus.

De onderaannemer was niet geregistreerd en kan dus niet verantwoordleijk gesteld worden.( je vraagt dit toch niet, want je werkt toch via de aannemer)

De aannemer kan eveneens niet verantwoordelijk gesteld worden, voor allerlei redenen.( te veel om op te sommen)

Resultaat dat we een kapotte dakgoot hebben die ik zelf kan vergoeden.

Onze verzekeringsmakelaar heeft alles geprobeerd echter heeft het toch niet mogen baten.

Alvast maak ik geen reclame voor SPS.

 

Charel, na een ellenlange discussie met de onderaannemzer en de aannemer het volgende resultaat: niks dus.

De onderaannemer was niet geregistreerd en kan dus niet verantwoordleijk gesteld worden.( je vraagt dit toch niet, want je werkt toch via de aannemer)

De aannemer kan eveneens niet verantwoordelijk gesteld worden, voor allerlei redenen.( te veel om op te sommen)

Resultaat dat we een kapotte dakgoot hebben die ik zelf kan vergoeden.

Onze verzekeringsmakelaar heeft alles geprobeerd echter heeft het toch niet mogen baten.

Alvast maak ik geen reclame voor SPS.

 

Normaal is enkel de verplaatsingstijd naar de werf betaald. ook tijdens de middagpauze staat de teller stil ( meestal een half uur ). Maw SPS heeft 3 uur x 40 euro x 3 man = 360 euro in zijn zakken gestoken ( wat jij teveel hebt betaald maar zij niet moeten betalen aan de arbeiders ). Installateurs hebben een half uur betaald gekregen om niets te doen en 2,5 uur verloren door file bij het terugkomen.  

Zonnepanelen in zelfbouw leggen met dakwerker,

en elektrisch laten aansluiten door firma (garantie + 6% btw).

Is als een fiets die 3000 euro kost.

fiets in zelfbouw 1000 euro en ketting laten leggen door verkoopfirma (1000 euro.)

Kan je zeggen 1000 euro voor ketting te  leggen??

Neen, 1000 euro uitgespaart en garantie.

Chris

 

Dat van die fiets is onzin: Veelal als je de componenten van de fiets apart koopt kom je duurder uit.  De kortingen die fietsenbouwers krijgen op de componenten zijn gigantisch. 

Ik wil je wel eens een fiets zien samenstellen waarbij je gelijkwaardig kader/wielen/groep apart koopt en dan 1/3 goedkoper bent dan die 3000 Euro fiets.  Bestaat gewoon niet.  En dan reken ik al mee dat je de componenten aan de helft van de listprijs kan kopen. 

Je bouwt een fiets zelf omdat je dan zelf de combinatie van componenten neemt die je wil, voor het plezier van het bouwen, omdat je misschien ergens iets 2de hands goedkoop kan hergebruiken, omdat je je huidig kader fantastisch vindt, omdat je toevallig ergens  wat overjaars componenten kon kopen met grote kortingen (maar er zijn ook veel overjaarse fietsen te vinden met zeer grote kortingen)...  Maar niet omdat het goedkoop is. 

Walter

Walter,

 U slaat de bal mis (of mss ik geen goede vergelijking).

Volledige fiets kost  3000 euro

En ik bedoel ik koop die  fiets zonder  ketting  voor 1000 euro

en laat door fiets verdeler een ketting leggen ook voor 1000 euro

Kost mij die fiets toch 2000 euro.

 

Ik heb mijn PV installatie 8,28KWp en kostal piko 8.3 verleden jaar

1/3 goedkoper laten/helpen  leggen dan eender welke installateur.

om juist te zijn 8900 euro (07/2012)

Ik heb vele offertes gehad en goedkoopste was 13800 euro

duurste 19500 euro.

De prijzen nu  zijn mss. nog gezakt en kan nog minder met

wat ik gedaan heb.

(6% BTW en garantie)

Chris

 

 

Het was vooral geen goede vergelijking.....

carisfire zegt: "Zonnepanelen in zelfbouw leggen met dakwerker, en elektrisch laten aansluiten door firma (garantie + 6% btw)."

 

En als er iets mis gaat met de panelen of de verbindingen op het dak? Heb je dan ook garantie? Of ga je zelf het dak op kruipen?

Schema (zelfs een heel goede) en live opvolging was erbij.

Kon elke minuut van de dag bellen.

Dakwerker vond dit gemakkelijker dan daken leggen ,

en hij heeft de geschikte werktuigen. (installatie lag er op 1 dag op)

kostprijs dakwerker 450 euro (in prijs van 8900 euro)

Installatieverkoper  doet enkel elektrisch gedeelte (leggen een aansluiten.)

nadien word alles uitgemeten of kringen kloppen.

Geeft garantie op panelen en omvormer + (woning ouder dan 5 jaar 6% btw)

Hij moet geen werknemers in dienst nemen, en kan zo PV installatie goedkoper verkopen.

Ik heb enkel panelen op grond aangegeven.

Chris

 

draai het keer het hoe je wil, de meeste concurenten zijn gestopt (lees failliet) .....

SPS bestaat nog, plaatst nog en ..... kan zijn garanties nog waar maken !!!!!

ik merk vooral dat SPS graag GRATIS reclame maakt waardoor elke bijdrage op dit forum waardeloos wordt ......

Zoals reeds vermeld in 1 van de antwoorden in het forum, heeft SPS schade toegebracht tijdens de plaatsing en niet vergoed ( 885€), omdat dit door een onderaannemer was gedaan, die niet gerigstreerd staat.

Heb dit met mijn brandverzekering en agent laten onderzoeken en we trekken geen euro !!

Dus wij blijven met de schade zitten !! ( men wou wel de helft van de schade betalenb, maar daar ben ik niets mee want alles moest vervangen worden.Onze volgende panelen komen alvast van een andere installateur.

P.S. Dit was echt niet om geld extra terug te krijgen, want één van mijn voorstellen was om de schade te laten herstellen en dat zij rechtstreeks dit zouden betalen aan de aannemer.

Geachte

Laten we hopen dat u met uw bedrijf nog jaren bestaat. En dat je nog jaren garanties kan waarmaken!

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over uw bedrijf en met jullie zonnepanelen.

Alleen de afspraken over de werkuren zijn niet correct verlopen vind ik. Jammer dat het daarover altijd zeer stil is gebleven!

Groeten vanuit het verre West-Vlaanderen.

 

vriendelijke groet

Beste Viko,

 

ook ik ben in zee gegaan met SPS, en tevreden.

tot op heden echter.. het monitorsysteem werkt niet (meer) !

én ik kan SPS , noch nieuw bedrijf MARTENS kontakteren.

werkt bij U het monitorsyteem nog aub ?

 

alvast bedankt voor enige reaktie

DIRK

Beste Biepke,
 
ook ik ben in zee gegaan met SPS, en tevreden.
tot op heden echter.. het monitorsysteem werkt niet (meer) !
én ik kan SPS , noch nieuw bedrijf MARTENS kontakteren.
werkt bij U het monitorsyteem nog aub ?
 
alvast bedankt voor enige reaktie
DIRK

Beste Vossos,
 
ook ik ben in zee gegaan met SPS, en tevreden.
tot op heden echter.. het monitorsysteem werkt niet (meer) !
én ik kan SPS , noch nieuw bedrijf MARTENS kontakteren.
werkt bij U het monitorsyteem nog aub ?
 
alvast bedankt voor enige reaktie
DIRK

Dirk,

 

Dakwerken Martens en SPS zijn recent falliet gegaan. Antwoord moet je dus inderdaad niet meer verwachten.

Wat ons niet verwonderd gezien onze ervaring met de lage kwaliteit van hun dakwerken en BIJZONDER slechte dienst na verkoop!

 

Gr,

Boris

De meeste concurenten zijn failliet.... en SPS en dakwerken Martens dus ook!

Hoogmoed komt voor de val?

 

Ons verwondert dit echter niet gezien de lage kwaliteit van de dakwerken en het ontlopen en ontwijken van verantwoordelijkheden nadien.

Hier op een forum op de borst kloppen dat er mag gemaild worden ivm problemen is volledig in tegenstrijd met de ervaring die wij met jmscharm hebben gehad in 2013. Wij hebben NOOIT antwoord gekregen op onze vragen die we stelden (heb alle mails met leesbevestiging en zonder antwoord nog bewaard (-:  ).

 

Gr,

Boris