terugdraaiend kwh-meter en afrekening
volgend probleem:
vorig jaar pv panelen geplaatst en maand daarvoor kwh meter laten vervangen door niewere met vertrekstand 57KWH.
nu gaan we veranderen van leverancier en moeten we onze meterstand doorgeven, maar door de vele zonnige dagen is onze meter onder de nul kwh gedraaid (rond de 999.700 Kwh)
Wat gaat de eindfacturatie daar mee doen ?
Hier iemand ervaring hiermee?
Reacties
dan zal je gefactureerd wordt voor 999.700 - 57 is 999.643 KWh...
Neen eigenlijk geen flauw idee. bel je leverancier eens...
Walter
Ik zou dat voor alle veiligheid met een aangetekend schrijven melden aan de leverancier, dan heb je iets in handen.
Het is goed mogelijk dat hun computerprogramma op deze rare toestand niet voorzien is.
Groeten,
Rudy
Hetzelfde advies als wat Rudy reeds gaf: aangetekende brief sturen waarin je de situatie uiteenzet én desgevallend je domiciliëringsopdracht intrekken tot je zeker weet dat het in orde is.
Indien niet zal je een astronomische factuur krijgen.
Werner
Ik zou gewoon 57kwh ingeven.
Je wordt toch niet vergoed voor hetgeen je in de min gaat.
En komende winter verbruik je mss wel meer dan je binnenkrijgt.
Als ze moeilijk doen over de 57kwh, zeg je dat je panelen hebt liggen en dat je een nul verbruik hebt.
Greetz
Loe
hallo
heb juist gebeld naar eandis en mijn probleem uitgelegd.
Blijkt nu dat er een dienst is die zich daar mee bezighoudt.
Gingen mij later contacteren voor verdere info.
ben benieuwd.
Heb gevraagd dat ze er spoed achter zetten want eind deze maand moet ik m'n stand ingeven.
groetjes
ik zou ook een stand net hoger dan de beginstand ingeven, dat loop je in de nabije toekomst toch wel in.
enkel als je structureel minder zou verbruiken dan je zelf produceert zou ik er werk van maken.
Björn
je maakt het jezelf wel erg moeilijk, als je als meterstand
die 57 kwh had doorgegeven dan was alles in orde geweest, ik begrijp ook niet goed waarom je nog van leverancier veranderd terwijl je zonnepanelen hebt, wat kan je daar nog mee verdienen?
Groeten Guy
Guy,
ik weet niet hoe Pluxy het moet aangeven maar stel je voor dat het een analoog formulier is als dat van Electrabel dan kan hij enkel de nieuwe meterstand invullen. In dit laatste geval loopt hij dan inderdaad de kans om heibel te krijgen met zijn leverancier indien dat facturatie-programma (toevalling????) niet op voorzien is op deze situatie.
(zoals in het verleden bij sommige waterleveranciers ook al het geval geweest is).
Groeten,
Rudy
Guy,
waarom iemand van leverancier verandert met zonnepanelen?
Pluxy heeft het aangegeven; hij heeft momenteel in de zomermaanden wel energie teveel, maar binnen een paar maanden zal dat anders zijn. Dan zal hij terug netto verbruiker worden. En er zijn leveranciers met een kleiner vast recht (of geen), waarbij je dan als kleine verbruiker beter gediend bent.
En een nieuwe leverancier kan zijn stroom ook wel eens ecologischer produceren dan de huidige.
walter
hallo
guy zit juist met zijn redenering.
Wij zijn overgestapt omdat volgende reden:
1. essent kan geen fatsoenlijk factuur opstellen.teveel te weinig, alleen meterhuur.
2. is betaal vanaf heden alleen mijn verbuik zonder ook nog eens een abbonement te hoeven betalen, mijn kosten zijn minder dan het abbonement bij de concurrentie.
ben ondertussen gecontacteerd door de zogezegde bevoegde dienst na mijn telefoontje: was hun bevoegdheid niet, ga maar naar klantenkantoor.
Naar kantoor geweest, weten wij niets van , bel maar naar 078.dag
pluxy
Snelste en goedkoopste oplossing is volgens mij zegge da ge u vergist hebt met
de meterstand en dat hij nu op 57 KWh staat
Snelste en goedkoopste oplossing is volgens mij zegge da ge u vergist hebt met
de meterstand en dat hij nu op 57 KWh staat
hallo
de soap gaat verder met mijn kwh-meter
Eandis komt zelf mijn meter van de elektriciteit opnemen, ze vonden het verschil precies te groot met vorig jaar,
Heb op aanraden van de telefoniste deze stand doorgegeven, dus ze moeten niet komen klagen dat er een immens verschil van ongeveer 999000 kwh.
Ze komen op 5 september, zal mijne lijst met de standen van elke week al klaarleggen.
pluxy
Aha ze komen zelf de meterstand opnemen: dat betekent alvast dat je geen gigantische factuur zal krijgen, het resultaat zal dan een nulverbruik zijn denk ik (negatief verbruik betalen ze niet).
Hou misschien ook een fotokopij van de specs van je PV installatie klaar: kunnen ze op 't bureau aan het rekenen gaan. Van elke PV installatie is perfect na te rekenen hoeveel ze per jaar gaat opbrengen (rekening houdend met kW piek, orientatie en dakhelling).
Danny
hallo
de medewerker van eandis(indexis) langs geweest voor mijn negatieve stand te controleren .
Zijn eerste reactie was : 'Hé UWE METER DRAAIT ACHTERUIT'
Tja dat hebt ge met zonnepanelen hé.
ze gingen de meterstand valideren zie de medewerker, en het ging inorde komen.
Ja , wat moet ik me daar nu bij voorstellen(dat valideren)
pluxy