Vaillant thermomax VUW 260/1 XE als naverwarming met zonneboiler Aurostep 150L
Is er een mogelijkheid om mijn ketel zijnde Vaillant thermomax VUW 260/1 XE (2001)te laten werken met zonneboiler Aurostep 150L van Vaillant. Volgens de technische dienst zou dit niet mogelijk zijn gezien het membraan van de waterklep niet tegen deze hoge ingangstemperatuur (komende van de boiler) kunnen en zou het al warme water nog warmer worden gemaakt door de ketel en gaan koken. Hoe warm mag zo een membraan eigelijk worden. Dacht iets te hebben gelezen dat 50° geen probleem zou zijn. Kan ik dan niet de mengkraan van de boiler instellen op 50° zodoende er geen hoger temperaturen aan de ingang komen. Indien de boiler voldoende warm is (60° om ook een legionelle beveiliging te hebben) kan ik het contact van de boiler gebruiken om de ketel niet te laten aan te springen door dit in serie plaatsen met de microswitch op de waterklep. Bij voldoende temperatuur gaat dit contact open en kan de pomp niet aanschakelen en stroom het water gewoon door de de warmte wisselaar zonder extra op te warmen. Indien het water niet voldoende warm is zal deze wel zorgen dat de ketel aanspringt en het water bijkomend verwarmt en moduleerd om de temperatuur te beperken. Kan dit werken of is zijn er ander mogelijkheden om de vervanging van de ketel te vermijden.